Хаа сайгүй оффис болон албан газрууд түүн дотор ажил хэрэг, албан харилцаа үргэлжилдэг. Энгийн оффист ажилладаг ажилтан хүний хувьд дуу чимээ нь хамгийн ихээр тухайн хүнийг стрессдүүлж ундууцуулдаг байна.
Эдгээр тээртэй дуу чимээнд ойрхон байрлаж ажиллах канон болон принтерийн ажиллах чимээ, хаалганы салхинд хаагдах дуу, процессорын сэнс муудаж дуу орох, гар утасны дуу хангинах жингэнэх чимээ, хажуудах хүний сонсож буй тээртэй дуу, цонхны цаанаас орж ирж буй машины хөдөлгөөн болон дохиолол, сигнал, яг хажууханд сөрөг зүйлсийн талаар утсаар чанга хашгирч ярих зэрэг нь хамгийн ихээр хүнийг ундууцуулж стрессдэхэд нь бас нэг чухал хүчин зүйлс болж өгдөг байна.
Үүнээс сэргийлэх аргууд нь утсаа чичиргээ дээр нь тавиад шургуулга дотроо зөөлөн дэвсгэртэй зүйл дээр тавих, цонх болон ширээн дээгүүрээ тасалгааны ургамал тарих, арчлах, тордох, дуу чимээтэй төхөөрөмжийг засварлуулах болон аль болох холдуулж тавих, дуу сонсох юмуу тавихдаа намуухан дуу аяз юмуу төгөлдөр хуурын аязууд тавих, хаалганы ард соронзтой тогтоогч байрлуулах, үе үе гол горхины чимээ шуугиан сонсож байх, цахилгаан хэрэгсэлтэй их харилцдаг хүмүүс бол зөөлөн дулаан бороонд норж мэдрэлээ сэргээж “угаах”, оффист ажиллах харилцааны алтан зарчмуудаа тодорхойлж бие биендээ саад бололгүй ажиллах орчинг өөрсдөө бий болгох хэрэгтэй юм.
Яагаад гэвэл ажил гэдэг таны хоёр дахь гэр шүү дээ...